op weg naar -30 - Reisverslag uit Pudasjärvi, Finland van Annedit Jas - WaarBenJij.nu op weg naar -30 - Reisverslag uit Pudasjärvi, Finland van Annedit Jas - WaarBenJij.nu

op weg naar -30

Blijf op de hoogte en volg Annedit

21 December 2014 | Finland, Pudasjärvi

om 3.30 vanochtend zat ik verschrikt rechtop in bed. Rechts naast het bed klonken piepjes en links van me ging een telefoon. Slaapdronken toch maar gekozen voor de telefoon... een computerstem vertelt me dat het half 4 is en dat dit mijn wake up call is. opgelucht val ik terug op bed want ik dacht echt dat het brandalarm af ging. Lang duurde de rest niet want weer gingen alle alarmen af; de receptie... met mijn tweede wake-up call... Dol op effectieve wake-up calls? Het Radisson Blue Amsterdam Airport is een aanrader!

Heel naïef, maar ik dacht, aangekomen op Schiphol, dat het om 4 uur 's-ochtends niet druk zou zijn. En dat de mensen die ik er tegen zou komen bij de incheckbalie ook in mijn groep zouden zitten... nou niet dus. dikke rij bij de bagage drop-off en een aantal vluchten richting Finland. Nooit geweten dat het zo'n populaire bestemming is. Maar eerlijk is eerlijk het is ook nooit eerder in me opgekomen om deze kant op te gaan. Ik vier Kerst toch eigenlijk altijd bij de evenaar.

Heerlijk toch dat vliegen, in 3 uur tijd ben je van een regenachtig Amsterdam in een winterwonderland. het valt gelukkig nog mee met de kou, het is maar -7. maar kou genoeg om uit je spijkerbroek te vriezen. International airport Kuusamo is een schuur meteen tankwagen en stukje schoongeveegd asfalt voor de deur. Voordat je het in de gaten hebt sta je al op de parkeerplaats. Rotterdam airport lijkt groot t.o.v. Kuusamo. je loopt vanaf je vliegtuig, door de sneeuw naar de bagageband en hup naar buiten.

met de bus nog 1,5 uur door het sneeuwlandschap gereden en nu echt in the middle of no where, op de hoogste heuvel in de regio dus Hotel ligt aan de piste. De pistes zijn verlicht, of in ieder geval een groot deel. want op de kortste dag is het om 15.30 al stik donker buiten.

Hotel bestaat uit een stukje echt hotel en veel bungalows. ziet er echt super leuk uit van buiten, maar dat komt meer door het sneeuwlandschap denk ik.

Net de informatie bijeenkomst gehad, een nieuw schema van de geplande tripjes. de groep ( rond 30 pax) heeft allemaal een verschillend programma dus iedere dag een nieuwe samenstelling... best relaxed denk ik zo ;) In de loop van de week zal de temperatuur erg gaan dalen, dus geen bewolking meer en kans op noorderlicht... dat zou het wel afmaken. Als ik voor die tijd mijn nieuwe camera heb leren gebruiken dan kunnen jullie ook mee genieten.

nu is het tijd voor de sauna en een bubbelbadje buiten in de sneeuw.

Tot later!
x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Pudasjärvi

Annedit

Actief sinds 18 Dec. 2009
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 134566

Voorgaande reizen:

16 December 2022 - 02 Januari 2023

Fietsend Vietnam door

17 December 2016 - 06 Januari 2017

Chili

21 December 2015 - 07 Januari 2016

Maya tempel Tour

21 December 2014 - 28 December 2014

Finland

22 December 2012 - 08 Januari 2013

Van Jakarta naar ubud

19 December 2010 - 08 Januari 2011

Chimpansees

19 December 2009 - 09 Januari 2010

Ik en mijn olifant

17 December 2007 - 11 Januari 2008

Leeuwen Temmen

Landen bezocht: