stoere verhalen - Reisverslag uit Harare, Zimbabwe van Annedit Jas - WaarBenJij.nu stoere verhalen - Reisverslag uit Harare, Zimbabwe van Annedit Jas - WaarBenJij.nu

stoere verhalen

Door: Annedit

Blijf op de hoogte en volg Annedit

17 December 2010 | Zimbabwe, Harare

Ja, daar ben ik weer.
Duurde even maar tegen de tijd dat ik mijn internet token had gehaald was er weer het e.e.a. veranderd in mijn werkschema. heb echt weer lachen dingen meegemaakt, nou ja lachen, achteraf dan want niet alles was helemaal grappig toen het gebeurde...
Ze hebben hier toch een raar idee van veiligheid. Moet je voorstellen, we gaan op een lionwalk, een lange dus dat is 4 uur lopen. op zich met mijn favorieten de 4LM's ( Lozi, Luangwa, Msasa, Mana) erg gezellig, lekker stappen door het wildpark. Zien die beesten ineens Zebra's... gaan volledig los natuurlijk want ze hadden niet gegeten zo'n dag of 3!!!! ( schijnbaar heel normaal in het wild) Anyways, ik was op zich wel blij dat ze een andere prooizagen want ze gaven mij al " the naughty look" dan kijken ze naar je alsof ze je gaan stalken ( wat ze ook doen met hun prooi.... ja) Msasa ( dominate vrouwtje) haar haar oog op mij laten vallen, dus ja dan wordt het een soort stoer doen wedstrijdje... Ik had gelukkig de lion handler aan mijn zij, maar ze loopt langs me en probeert me te laten struikelen ( ankle tap) dat doen ze met elkaar om te spelen en met hun prooi om ze te laten vallen... Ik zal je zeggen, ik heb gewoon uitgehaald naar een leeuw! vlakke hand zo tegen haar kop ( niet echt mijn idee maar dat leren ze ons bij safety class) Hoe bizar, ik heb gewoon een leeuw van ong. 14 maanden geslagen. 1 klap van haar kan mijn arm breken...... Ik schrok er zelf van ha haha

maar goed ik was bij de zebra's. de leeuwen gingen in vol galop er achteraan, dus wij ook. was erg spectaculair om te zien. gek genoeg zijn zebra's niet altijd bang en de hengst wil ook nog wel eens uitvallen naar de leeuwen, om de jongen te beschermen. Komen er dus ineens 2 van de 4 leeuwen keihard terug gerend met een boze hengst erachteraan, die vervolgens ook achter ons aan ging... dus weer keihard rennen de andere kant op. ( en dat op mijn hippe eco-stappers) staan we vervolgens op adem te komen bij een enorme mierenhoop en ik stond op een steen ( dacht ik) staan daar een tijdje te praten te lachen lopen we weer door, zegt 1 van die handlers... je stond boven een gat waar we gister een Spitting Cobra hebben gezien...... zeg dat ff voordat ik op z'n dak ga dansen..... maar goed niks gezien ( ben namelijk niet meer bang voor leeuwen, maar wel voor slangen.)

De 4LM's hebben niets gevangen ( zijn ze ook nog te jong voor) maar ben gister met de 3AC's uit wandelen geweest , deze zijn echt mega groot, gaan over een maand met pensioen want dan kunnen we niet meer met ze wandelen.... maar nu nog wel.... alleen het regende en met regen zijn ze wat speelser dan normaal ( speelser in de ruimste zin van het woord....) 1 gaf een client een ankle tap ( scheur in zijn broek...) ach ja bedrijfsongevalletje...
Wij gaven steeds aan dat iedereen in 1 groep moest lopen om te zorgen dat we als 1 groep over komen. de 3 leeuwen waren aan het stalken ( giraf) gaat er een stel stil staan, elkaars foto's bekijken.... heel slim..... dus 1 van die leeuwen denkt; mmmh giraf moet ik 70 m voor lopen, 2 mensen op 2 meter afstand.... lastige keuze.... Nu zijn leeuwen van nature erg lui dus je voelt hem al aankomen. Cara en ik ( ook volunteer) konden er nog tussen springen ( safety class: Point your stick at the lion and say NO) Nah ok we wezen met onze stok en riepen hard om de guide and handler... wat een sukkels die clienten. maar iedereen was veilig terug gekomen en Cara en voelde ons natuurlijk erg stoer.

Kerst was erg lachen ... kalkoen natuurlijk en een DJ dus het werd Shakira dansen op tafel... Ben erg benieuwd naar O&N. het zal wel weer drinken worden en dansen op tafel ( gokje) niet veel anders dan in NL dus ha ha ha

De meeste "kattenliefhebbers" zijn inmiddels naar huis. we hebben nog een paar " ik wil graag iets goeds doen voor deze wereld" heb nu op zich wel een leuk clubje van een man of 8 om me heen.

Oh de insecten zijn hier mega.... mieren zijn ongeveer 4 x zo groot als in NL om maar te zwijgen over alles wat hier vliegt....

Wat ook zo graag is geen enkele WC deur heeft een slot ( ja niet echt een soepel overgang) en de deur is net te ver van het toilet dat je de deur met je voet kan dicht houden terwijl je... juist. Na 1 dag acrobatiek heb ik het opgegeven en ben ik gewoon blij als er WC papier is.

Mag morgen weer met de echte welpjes spelen ( 3S's, Shonga, Swahili, Sahara) maar moet eerst met de 4LM en 10 bejaarden gaan wandelen.... ben benieuwd hoe een leeuw op een rolator reageert.....

Alvast de beste wensen
Kus
A'dit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zimbabwe, Harare

Leeuwen Temmen

Recente Reisverslagen:

17 December 2010

laatste dag

17 December 2010

bijna weg

17 December 2010

paardje in galop

17 December 2010

stoere verhalen

17 December 2010

dagje vrij
Annedit

Actief sinds 18 Dec. 2009
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 134582

Voorgaande reizen:

16 December 2022 - 02 Januari 2023

Fietsend Vietnam door

17 December 2016 - 06 Januari 2017

Chili

21 December 2015 - 07 Januari 2016

Maya tempel Tour

21 December 2014 - 28 December 2014

Finland

22 December 2012 - 08 Januari 2013

Van Jakarta naar ubud

19 December 2010 - 08 Januari 2011

Chimpansees

19 December 2009 - 09 Januari 2010

Ik en mijn olifant

17 December 2007 - 11 Januari 2008

Leeuwen Temmen

Landen bezocht: