bijna weg - Reisverslag uit Gweru, Zimbabwe van Annedit Jas - WaarBenJij.nu bijna weg - Reisverslag uit Gweru, Zimbabwe van Annedit Jas - WaarBenJij.nu

bijna weg

Door: Annedit

Blijf op de hoogte en volg Annedit

17 December 2010 | Zimbabwe, Gweru

Hi,

wat gaat dat toch snel, over een dag of 3 vertrek ik al weer naar Harare. Overigens heel vreemd om rond te lopen in een stad waar je als blanke echt opvalt. het ziet er idd letterlijk zwart van de mensen en ookal verwacht je dat wel in Africa, het is toch vreemd/ opvallend de eerste keer.

Ik voel me nu net Barry stevens, heb moeite om alles in het Nl te schrijven want ik denk in het engels, So it is moeilijk, om the zinnen good te formuleren. ; )

ben laatst op night encounter geweest. dan ga je met een paar ouderen leeuwen ( 22 mnd) ‘s-nachts op pad. zij lopen, wij rijden er achteraan. en dan gaan ze echt op jacht want leeuwen jagen normaal ‘s-nachts. was erg stoer, de leeuwen zijn echt een stuk groter dan degene met wie ik uit wandelen ga. Ze hebben redelijk wat gejaagd en wat gevangen alleen toen kwamen we vast te zitten in de modder en met 2 grote mannetjes in de bush ga je niet ff uit de truck springen en duwen. was dus een hekel avontuur om de leeuwen uit de weg te krijgen terwijl de trekker ons probeerde los te trekken.

heb gister mijn eerste slang van dichtbij gezien. We waren met bezoekers en 4 leeuwen aan het wandelen toen 1 van de leeuwen langs een spitting cobra liep, zwaar giftig. Anouk en ik waren de volunteers en liepen vrolijk kletsend naar de slang tot we hem zagen. gelijk stil gaan staan en alle gasten weg gestuurd " stand back everybody, stand back, there is a cobra spotted( BHV-er he). Die vonden het natuurlijk fantastisch want het is een mooie bonus tijdens je wandeling.

heb een aantal dingen op DVD laten zetten om jullie te laten zien hoe het is om te lopen/spelen met de leeuwen en natuurlijk het zwemmen met de olifanten. Ben gister weer geweest, dat vind ik toch echt een leuke attractie.

Erg grappig. heb ook een hele stoere foto, illegaal genomen want ik heb de basis safety rules wat moeten buigen. Ik heb nu een foto van mijzelf liggend naar Chakka, een mannetje van 16 maanden. Die komt zeker uitvergroot ergens te hangen. Ik vanuit hier geen foto's sturen, maar zal het zeker zondag doen als ik thuis ben.

vanochtend meegedaan met de olifanten training, super, die beesten zin erg grappig, er is er 1 waar je mee kan voetballen. Ik ga proberen om dat nog een keer te doen.

heb vanmiddag vrij dus ga lekker studeren, inmiddels hebben we af en toe zon, dus ik hoop op mooi weer. Zo bizar, we moeten zuinig doen met water want er dreigt een water tekort, erg raar want het regent iedere dag. Schijnbaar is het probleem dat we het water niet naar het park gepompt krijgen ipv echt water te kort. De verkiezingen komen er aan dus er wordt erg willekeurig om gegaan met stroomvoorziening etc. gweru is een " oppositie stad" dus die wordt regelmatig afgesloten. De inflatie is hier enorm. vorige week waren we in de stad en hebben we pizza gegeten, regular margarita voor 2,9 miljoen zim dollar. deze week was dezelfde pizza 7 miljoen... je moet echt een tas met geld meenemen als je iets wil kopen in de stad. Bizar een zak chips is 5 miljoen een fles Zim-rum is 6 miljoen. lekkere verhouding!

Ben inmiddels gewend aan het leeuwen meppen. je moet echt de hele wandeling opletten of ze je niet stalken. Ik met mijn concentratie vermogen van ongev. 5 minuten, je snapt hem….. dat is lastig. Ik moet dus regelmatig roepen en uithalen... Dus mocht ik je straks met vlakke hand in je gezicht slaan.... dan was het duidelijk een naughty look die je gaf...

CU
X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zimbabwe, Gweru

Leeuwen Temmen

Recente Reisverslagen:

17 December 2010

laatste dag

17 December 2010

bijna weg

17 December 2010

paardje in galop

17 December 2010

stoere verhalen

17 December 2010

dagje vrij
Annedit

Actief sinds 18 Dec. 2009
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 134604

Voorgaande reizen:

16 December 2022 - 02 Januari 2023

Fietsend Vietnam door

17 December 2016 - 06 Januari 2017

Chili

21 December 2015 - 07 Januari 2016

Maya tempel Tour

21 December 2014 - 28 December 2014

Finland

22 December 2012 - 08 Januari 2013

Van Jakarta naar ubud

19 December 2010 - 08 Januari 2011

Chimpansees

19 December 2009 - 09 Januari 2010

Ik en mijn olifant

17 December 2007 - 11 Januari 2008

Leeuwen Temmen

Landen bezocht: