tempeltoer - Reisverslag uit Brontokusuman, Indonesië van Annedit Jas - WaarBenJij.nu tempeltoer - Reisverslag uit Brontokusuman, Indonesië van Annedit Jas - WaarBenJij.nu

tempeltoer

Blijf op de hoogte en volg Annedit

28 December 2012 | Indonesië, Brontokusuman

Om de drukte en de warmte voor te zijn zouden we om 5.00 vertrekken naar de borobudur tenminste dat was het plan. Waren het niet dat bernie en ik de wekker niet goed gezet hadden (5.30 ipv 4.30 uur) dus we kregen een wake up call en applaus toen we de bus in kwamen lopen... Ach ja iemand moet de eerste zijn met verslapen... Natuurlijk dacht iedereen dat we de gister weer naar de kroeg waren geweest maar we waren juist vroeg gaan slapen... Lekker dat we die naam al weer te pakken hebben.

Na een uur in de bus bij de borobudur aangekomen, mooi complex met een gids die steeds met zijn ogen dicht stond te orakelen over zijn tempel. Heb wel mooie foto's gemaakt. Zonde dat tempel zo veel last heeft gehad van aardbevingen want was vast heel indrukwekkend toen het net af was.
De treden omhoog zijn absurd hoog, al voor ons, laat staan voor die kleine javaantjes. Idee hier achter is dat je met gebogen hoofd omhoog gaat naar buddah, wel leuk bedacht!

Duitse en zwitserse meisje nog kwijt geraakt op weg naar de uitgang. Overal stonden borden met keluar wat uitgang betekende maar zij volgden kamar kecil dus zij eindigden op de publieken toiletten....ha ha ha, geloof me, dat is niet waar je heen wil.

Tweede tempel was een 5 minuten-evement, klein gebouwtje met maar 1 beeld, maar wel een boom met enorme lianen, dus ik heb even tarzan gespeeld, foto's staan helaas niet op iphone, dus kan ik niet met jullie delen.

Toen even terug naar hotel, lekker gezwommen, dit keer zonder swimdress.
Om 14.00 uur weer door naar prambanan tempel, onderweg in enorme hoosbui beland dus even gestopt bij zilverwerkplaats/winkel. Nou daar gingen de dames los! Kon zelf eigenlijk niets vinden, tot ik de armbanden heb gespot, en natuurlijk viel mijn oog op de duurste...is toch een gave om altijd de duurste uit het rek te kunnen pakken... Denk dat veel vrouwen daar last van hebben.

Het was net klaar met regenen toen we bij tempel aankwamen, wel jammer voor de foto's maar gelukkig niet meer zo warm. Weer een erg grappig gidsje die een naam had, geen idee wat indonesische naam was maar vertaald betekende het surprise! Hij was erg grappig maar je moest wel bij de groep blijven, had ik niet helemaal door dus er liep steeds een klein javaantje achter me aan "squeeze me, squeeze me miss so sorry, please stay at the group no want to loose you"
Het is hier ook vakantie dus veel schoolreisjes, dus heel veel foto's met hele klassen kinderen. Oh ben zo blij dat ik geen BN-er ben, zou er echt gek van worden.
Het grote gebouw was net weer open. Stond een groot bord bij dat het gebouw relatively stable was dus we kregen een bouwhelm op en mochten 15 minuten binnen kijken. Op advies van de gids moesten alle vrouwen een beeld aanraken. Nadien zei hij dat dat dit was voor good furtility, nee daar zit ik op te wachten ha ha ha. Bij een ander beeld weer zelfde advies maar ik dacht ik leg nergens mijn handen meer op zonder dat ik weet wat het doet. Dit was voor jeugdig uiterlijk, je snapt dat ik het beeld stevig heb omarmt en niet meer heb los gelaten. ;)

  • 29 December 2012 - 10:20

    Simone:

    Jaja, Bernie en jij toevallig allebei de wekker verkeerd gezet.... ;)
    Zo te lezen vermaak je je prima! Ben benieuwd naar de foto's.. Veel plezier nog!

  • 29 December 2012 - 10:53

    Romy:

    Verrassend dat jij weer de enfant terrible van de groep bent ;-)

  • 29 December 2012 - 16:07

    Annedit Jas:

    @ simone, we delen een kamer vandaar ;)

  • 31 December 2012 - 10:37

    Charlot:

    Haha, onrust stokertje ;o)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Brontokusuman

Annedit

Actief sinds 18 Dec. 2009
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 134578

Voorgaande reizen:

16 December 2022 - 02 Januari 2023

Fietsend Vietnam door

17 December 2016 - 06 Januari 2017

Chili

21 December 2015 - 07 Januari 2016

Maya tempel Tour

21 December 2014 - 28 December 2014

Finland

22 December 2012 - 08 Januari 2013

Van Jakarta naar ubud

19 December 2010 - 08 Januari 2011

Chimpansees

19 December 2009 - 09 Januari 2010

Ik en mijn olifant

17 December 2007 - 11 Januari 2008

Leeuwen Temmen

Landen bezocht: