op naar de jungle - Reisverslag uit Pungalo, Indonesië van Annedit Jas - WaarBenJij.nu op naar de jungle - Reisverslag uit Pungalo, Indonesië van Annedit Jas - WaarBenJij.nu

op naar de jungle

Blijf op de hoogte en volg Annedit

31 December 2012 | Indonesië, Pungalo

Ik zit nu heerlijk op de veranda van mijn junglehutje in seliloman nature park. In het zonnetje met uitzicht op twee vulkanen, maar eerlijk gezed had ik niet verwacht dat ik hier heelhuids zou aankomen.
Gister de bus gepakt richting surabaya, gewoon public transportation. Nou ja gewoon, natuurlijk wel de executive bus met airco. Op advies van de gids zijn we vroeg naar het busstation gegaan en hij heeft geregeld dat we een soort pre- boarding mochten doen. Niet bij de echte stop maar bij de halte waar ze iedereen uitladen. En dat was maar goed ook want toen we bij de echte halte waren aangekomen werd de bus praktisch bestormd door families die probeerde in de bus te klimmen. Grappig systeem, je koopt je kaartjes als je in de bus zit, niet vooraf, dus belangrijkste is dat je het je hele hebben en houden de bus in komt.
Wij hadden plaatsen voorin bemachtigd, recht achter de chauffeur. Het idee was dat we nu veel foto's konden maken en genieten van het landschap. Maar was achteraf gezien niet zo'n goede plek.
Bij vertrek uit yogja ging het nog wel ok, veel brommers om ons heen maar de bus bleef redelijk in zijn eigen baan. Het werd pas spannend toen we de stad uitgingen richting de "snelweg" een tweebaans weg met fietsers, brommers autos, vrachtwagens en bussen. Onze bus haalde alles in. Maakte niet uit als je daarvoor over de dubbele doorgetrokken streep moest of niet. Af en toe maakt hij er een 3-baans weg van door naast een auo te gaan rijden, flink toeteren dat ze aan de kant moesten maar dat ging niet want daar reed een fietser met zijn hele kroepoek voorraad op zijn fiets gebonden.
Ook inhalen vlak voor de bocht was een favoriet! En dan zag je ineens zo'n vrachtwagen opdoemen met knipperende koplampen en ik had niet het idee dat we ergens heenkonden dus maar flink toeteren en een auto van de weg proberen te duwen.
Trip zou ongeveer 7 uur duren dus was van plan om te gaan slapen maar is niet gelukt. Ja, met 1 oog open om de weg in de gaten te houden.

Gisteravond in het donker aangekomen, zie nu pas hoe mooi het hier is. Leuke bungalowtjes met een badkamer buiten. Ga zo een wandeltocht maken.

• 31 December 2012 - 12:33

Sa:

dat is nu dus exra genieten omdat je in ieder geval bent aangekomen! ;-)
    en waar ga je o&n vieren? waar dan ook, happy new year!veel liefs uit het brabantse land x