Eerste indrukken - Reisverslag uit Harare, Zimbabwe van Annedit Jas - WaarBenJij.nu Eerste indrukken - Reisverslag uit Harare, Zimbabwe van Annedit Jas - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken

Door: Annedit

Blijf op de hoogte en volg Annedit

17 December 2010 | Zimbabwe, Harare

Hi
Nou het heeft even geduurd, maar dan toch eindelijk een berichtje.
Na de eerste 2 dagen in het kamp ben ik namelijk gelijk op rondreis gegaan en ben nergens internet tegen gekomen...

het is erg bijzonder hier in Zimbabwe, mensen hebben echt niets, maar zijn er erg gelaten onder.
Ik had verwacht dat ik 4 weken lang op bonen en rijst zou leven, maar in het park hebben we zo ongeveer 3 warme maaltijden ( leker engels allemaal)

wandelen met de leeuwen is heel bizar. Ze noemen ze allemaal " cubs" wat naar mijn vertaling Welpje betekent, maar die beesten zijn echt erg groot. komen ongeveer tot halverwege mijn bovenbeen en zijn erg zwaar. In principe zien ze ons als onderdeel van de Pride, dus zijn we Familie, maar met hun broers en zusjes vechten ze ook af en toe, dus waarom niet met ons.... je moet doen alsof je dus dominanter bent dan zij, dan sta je hoger in de rangorde en zullen ze je niet aanvallen.... ja ik heb af en toe ook mijn bedenkingen maar tot nu toe gaat alles goed.

Ik heb gezwommen met een olifant, Amai... super grappig, al kreeg ik wel een beetje het idee dat ze extra veel kopje onder ging... dus ik zat happend naar adem op de rug van een olifant, vastgeklemd aan de olifanthoeder... alleen kon hij net wat langer zijn adem inhouden en amai haalde adem door haar slurf...ja erg jammer om op je tweede dag bijna te verzuipen.. maar ik heb het overleefd.

Ik ben inmiddels in 2 natuurparken geweest en heb heel veel wilde beesten gezien, kijk niet meer op of om voor een giraf of zebra maar cheeta's en neushoorns zijn wel heel gaaf. Zat op ong. 5 meter afstand van een neushoorn
was echt gaaf. er zijn 2 soorten wit en zwart ( maar beide hebben een grijze kleur..... ja dat dacht ik ook...) de zwarte zijn agressief, de witte niet. Samen met de gids op pad, ik zie een rhino, vraag of we er heen kunnen en hij zegt ja. Ik ga er dan dus vanuit dat het een witte is... staan we op 8 meter afstand zegt the gids... Oh we can come closer, it's a white one.... Te bedenken dat ik dus bijna zodicht bij een zwarte had kunnen staan....

Routine in het kamp is wel zwaar, iedere dag om 6.30 uur meeting dus om 6.00 uur gaat de wekker af.... ja bizar en dat noemen we dan vakantie. In de ochtend en eind van de middag lopen we met de leeuwen en anders doen we andere " nuttige" dingen. Op zoek naar stropers en vallen. of de leeuwen voeren. Was vandaag bij het voeren van de grote leeuwen ( 5 jaar) wow, die zijn echt enorm en het geluid dat ze maken, was blij dat er een hek tussen zat.

heb nu weer meeting ( evaluatie, plan voor morgen)

probeer nu wat sneller te mailen, want heb zoveel leuke dingen te melden ( het is hier bijv. best koud.... ik dacht warm land, alleen korte broeken ingepakt... nou dat heb ik geweten, heb 1 nacht ongeveer met al mijn kleren aan in bed gelegen) en heb veel verhalen over wat ik allemaal doe en zie.... heb in Victoria Falls een gorge swing gedaan ( eigenlijk gewoon van een klif gesprongen... dat doe ik echt nooit meer te eng en ben gaan raften op de zambezi... erg gaaf, beter dan de efteling ;)

Prettige kerstdagen en tot snel

Dikke kus
A'dit