Shoppen of bidden - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annedit Jas - WaarBenJij.nu Shoppen of bidden - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annedit Jas - WaarBenJij.nu

Shoppen of bidden

Door: Annedit

Blijf op de hoogte en volg Annedit

07 Januari 2010 | Thailand, Bangkok

Ik was voor mijn doen erg vroeg wakker ( uur of 6)en buiten scheen zowaar de zon, dus hop het bed uit, ontbijten ( pancakes ok, wentelteefjes ieuw smerig)en op naar het paleis. Als tourguide in de dop had ik natuurlijk een hele route uitgestippeld die ik wel ff zou doen... nou heb ongeveer de helft kunnen doen voor ik om 3 uur uitgeput bij het zwembad lag ha ha ha

Ik had er zowaar aan gedacht om een wat langere korte broek aan te doen ( ja Sas, ook ik heb korte broeken tot net over de knie ha ha ha Nou ja, ok, die had ik speciaal gekocht omdat je voor de olifanten eigenlijk een 3/4 broek aan moet en dat kan natuurlijk al helemaal niet ;))

Anyways, ik vond mezelf er wel ok uitzien maar binnen 5 minuten was ik al door 10 tuk-tuk chauffeurs gevraagd of ik niet wilde shoppen...kortom, ik zag eruit alsof ik wel een thais zijden kleedje kon gebruiken. Maar nee, dat kon niet want ik had natuurlijk een plan wat ik ff af moest werken, een stuk of 4 tempels, 2 markten 1 paleis en china town. Kom ik aan bij het paleis, zegt een tuk-tuk-er dat mijn broek te kort is voor het paleis maar dat hij me wel naar de grote gouden buddha op de berg wil brengen. uhhuh, daar trappen we dus niet in. Kom ik in het paleis, wordt ik linea recta doorgestuurd naar een office waar ze kleding uitlenen voor westerse nitwits die in de verkeerde kleding komen ha ha ha, dus met een geleend rokje heb ik in het paleis veel foto's gemaakt.

het ging best goed qua richtingsgevoel, ben maar 1 keer bijna verdwaald, tot ik ineens midden op de markt stond die ik zocht dus dat was toch zomaar ineens de juiste route.

Oversteken is hier het grootste avontuur.. het verkeer in deze stad is echt vreselijk. ik zoek dus altijd een lkaaltje op om samen mee over te steken... ze kijken me wel een beetje raar aan als ik naast ze kom staan, maar better safe than solly denk ik dan maar ;)

China town was bizar, wat een mierennest je wordt overvallen door allerlei indrukken, kleuren en vooral geuren. Toch maar weer Chicken flied lice gegeten want dat zag er wel het veiligst uit...

laatste tempeltje maar geskipt ( als je er 1 gezien hebt, ken je allemaal ;)) Heerlijk in het zonnetje aan het zwembad gezeten met mijn engelse boekje van een thaise schrijver ( ja heel multi culti)

Morgen ga ik de rivier op! ben benieuwd of ik daar ook bijna kan verdwalen
X

• 07 Januari 2010 - 14:49

Simone:

Hi! Ik liep een beetje achter met het kijken van de foto's, das op de blackberry toch niet zo handig. Staat je goed, zo voor de klas! Maar ja, je bent dan ook dol op kinderen he ;-)...
    Geniet nog even van de tijd daar en alvast een goede reis terug!
    x