" where you from?" - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annedit Jas - WaarBenJij.nu " where you from?" - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annedit Jas - WaarBenJij.nu

" where you from?"

Door: Annedit

Blijf op de hoogte en volg Annedit

08 Januari 2010 | Thailand, Bangkok

Vandaag het plan opgevat om per boot naar zuid bangkok te gaan en dan terug te lopen langs wat " sites of interest" Dus vanuit het hotel naar een pier gelopen in de buurt en daar gevraagd naar de boot naar het oriental hotel ( chique hotel langs het water) nou, daarvoor moest ik eerst naar de overkant?? beetje vreemd, want het oriental ligt aan mijn kant van het water maar goed, ik voor 3 bath met de " stop-boot" naar de overkant ( nog geen 10 cent ;)) aan de overkant aangekomen kaartje gekocht voor de "snel-boot" die me naar het oriental zou brengen... ik wilde nog ff snel een kopje koffie halen ( heel local, i know) maar mijn boot kwam er al aan... die tot mijn vebasing weer terug gaat naar de andere kant van het water en bij een pier stopt, 200 meter naast de pier waar ik begon... tja dat hadden ze ook wel even kunnen zeggen, want die 200 meter had ik wel gelopen...
maar goed, de thai lopen nu eenmaal niet graag dus dit was hun beste oplossing ;)

Thai zijn ook onwijs nieuwsgierig, bij iedere stop kreeg ik een nieuwe buurman op mijn bankje : oh, where you from? ah holland, how long you stay bangkok? oh you alone,no married? Echt met een aantal vragen weet een thai alles van je, heel grappig. Ook zijn ze heel behulpzaam, als ik ook maar even een kaart uit mijn tas pakte kreeg ik weer de hele riedel; he lady where you from? where you go? etc etc.

Maar goed, ik ben uiteindelijk na 3 keer mijn levensverhaal te hebben verteld aan een random thai eindelijk in het Oriental hotel aangekomen. Heerlijk koffie gedronken op het terras met uitzicht over de rivier en toen op naar Silom road. dit is echt een ander bangkok dan de oude wijk van gister, en ik ben toch liever in de oude wijk ha ha ha, dus heb de juweliers gelaten voor wat ze zijn ( was te bling ook trouwens) en ben weer richting china town gelopen. Nog even een tempeltje en gouden buddha meegepikt onderweg, ik kan er trouwens maar moeilijk aan wennen, nu zag ik weer een monnik die een beetje onderuit hing op een bankje te bellen met een mobieltje... ziet er niet uit... en vervolgens haalt ie ook nog een pakje peuken uit zijn " jurk" en steekt er 1 op. echt heel bizar.... ik dacht dat ik alles had gezien in pattaya met de monnik met tatouages ( volgens mij een bekeerde thai-boxer) maar dit ziet er toch ook niet uit, een monnik met een peuk in zijn mond die zit te bellen. Had er toch een heel ander idee van.

heb nu in China town een echte markt gevonden, tuurlijk liep er wel een verdwaalde tourist rond, maar vooral veel locals. heb een leuke tas gekocht, echt geen geld, toen ik voor de grap vroeg of het leer was, zei het meisje: almost leather uhuh, nee, dat bestaat.. dat is net zoiets als een beetje zwanger. dus ik moet maar niet te dicht bij open vuur gaan staan met deze tas, want dan is ie gesmolten, maar voor die paar euro maakt dat natuurlijk ook niet uit.

Als lunch mandarijnen gekocht en verse ananas met een dip van suiker, zout en chili, echt daar kan geen ijsje tegenop.
Bij mijn koffie vrouwtje koffie gedronken. daar was ik gister ook en zij wil graag dat ik kom zitten want als er een blanke zit dan volgen er meer. dus ik kreeg zowaar een cake-je toen een groepje Farang ( buitenlanders) mijn voorbeeld volgde en kwamen zitten, erg grappig, ik ga morgen voor de gratis koffie hihihi

nu zo even mijn tas pakken en eens bedenken wat ik morgen ga doen, ik vlieg pas aan het eind van de dag ( 23.45) dus ga maar vast even pingelen voor een taxi. Eigenlijk vind ik dat pingelen maar niets, maar had er vandaag wel lol in. je wordt ook zo hebbereig in china town, 100 haar elastiekjes voor een kwartje, maar ja, wat moet ik met 100 elastiekjes....

het oversteken ging erg goed vandaag, ik durfde zelfs alleen over te steken. Alleen 1 straat kwam ik maar niet over en er waren ook geen thai die me konden helpen, toen ben ik in de bus gestapt die voor het stoplicht stond en gewezen naar het tempel aan de overkant en toen mocht ik gratis mee en werd ik voor de deur afgezet, grappig he.

Ik ga pakken,

nog 2 nachtjes en dan lig ik weer in mijn eigen bedje.. gek idee maar ook wel weer fijn
X

  • 09 Januari 2010 - 10:28

    Sas:

    hela,
    ik weet of je nog kijkt maar zo ja... hele goede terugreis enne het is hier wit wit wit en koud koud koud koud...kan je je alvast voorbereiden met je 3/4 broek!
    liefs sas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Ik en mijn olifant

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2010

" where you from?"

07 Januari 2010

Shoppen of bidden

06 Januari 2010

wat een stad

06 Januari 2010

afscheid van mijn mammoet

04 Januari 2010

Feestjes en vakantie
Annedit

Actief sinds 18 Dec. 2009
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 134640

Voorgaande reizen:

16 December 2022 - 02 Januari 2023

Fietsend Vietnam door

17 December 2016 - 06 Januari 2017

Chili

21 December 2015 - 07 Januari 2016

Maya tempel Tour

21 December 2014 - 28 December 2014

Finland

22 December 2012 - 08 Januari 2013

Van Jakarta naar ubud

19 December 2010 - 08 Januari 2011

Chimpansees

19 December 2009 - 09 Januari 2010

Ik en mijn olifant

17 December 2007 - 11 Januari 2008

Leeuwen Temmen

Landen bezocht: