wat een stad - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annedit Jas - WaarBenJij.nu wat een stad - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annedit Jas - WaarBenJij.nu

wat een stad

Door: Annedit

Blijf op de hoogte en volg Annedit

06 Januari 2010 | Thailand, Bangkok

pffh, dit is wel een verschil zeg. zo van de rug van mijn olifant naar een mega drukke stad. het heeft gelukkig hier de hele dag geregend dus de stad lijkt schoon en iig smog vrij. Ik zit echt midden in het centrum, in the Royal hotel, waar ooit alle diplomaten en andere hottemetoten sliepen... in de jaren 70 ha ha ha want het is een beetje vergane glorie... kroonluchters en een grote marmeren trap... maar de kamer is toch wel uit een ander tijdperk, maar goed het is schoon en er staat een bed ( 3 om precies te zijn ha ha ha, er is toch iets mis gegaan in de reservering voor 3 nachten, het zijn 3 bedden geworden ;)) En er is zowaar een zwembad in de tuin, morgen maar eens kijken hoe bejaard dat is ha ha ha

Ga nu even mijn wandeltocht voor morgen uitstippelen. Hoop wel dat de zon gaat schijnen, anders wordt het niets met het maken van mooie foto's.

3 dagen in deze stad en ik denk dat ik dan weer een beetje gewend ben aan het westerse tempo, al lopen ze hier wel onwijs traag... wel lekker dat ik gewoon boven de massa uit kom en dus kan zien waar ik heen moet.

Wel raar, heb echt nog nooit in mijn eentje in een restaurat gezeten o.i.d. hoop wel dat mijn thais snel verbeterd, want ik kan nu maar 2 gerechten bestellen en van de "Chicken flied lice" heb ik mijn buik inmiddels wel vol. Nu nog ff snel een 7-11 zoeken voor een stukje chocola, daar heb ik al dagen zin in maar nog niet gevonden hier ;)

Tot snel!
X

• 06 Januari 2010 - 13:42

Lies:

als je nog tegen wat leuke carnavalsoutfits aanloopt, houd ik me aanbevolen!

tot snel x

• 06 Januari 2010 - 14:49

Charlotte:

Het was wel erg leuk om je avonturen met Manny te lezen, nu de grote stad is natuurlijk mega anders!

Geniet er van en ik zal duimen voor droog weer!

Veel plezier nog!

X Charlotte

• 06 Januari 2010 - 20:17

Mike:

Hey A'dit,

Wat in ieder geval aanraders zijn (mijn oude Lonelyplanet op schoot):
    1. Grand palace and Wat Phhra Kaew (met een fantastisch mooien maar kleine emerald Buddha) en de
    2. Wat Pho (aan de overkant van de weg)onwijs grote liggende Buddha (grootste van Thailand). Vergeet je bladgoud niet :-)).
    3. Wat Arun (aan de overkant van de rivier, punt lijkt een beetje op het nationaal monument op de Dam) vond ik zelf erg tegenvallen, voooral omdat je weer een flink stuk moet reizen.
    4. De nightmarket in Chinatown is top. Pas op voor de bars.
    Ten overvloede: geen drankjes aannemen (heb ooit een Duitse kerel moeten redden die zijn paspoort had laten rippen nadat hij zo stom was geweest een gedrogeerd drankje te drinken, maar 't was gelukkig maar een Duitser...).

Oh ja, en neem geen brommertaxi. Een kennis van mij kwam met 2 kapotte knieen 20 minuten na mijn brommertje aan omdat hij onderuit gegaan was.

Als je nog op zoek bent naar 'kateuh' (je transformers, zullen we maar zeggen), er liepen er altijd veel in de gogo-bars in Soi Cowboy (de tuktukchauffeur weet dan wel waar je naar toe wilt als je die naam noemt) - achterste bar aan de rechterzijde (leg ik je nog wel 'ns uit). Op de binnenplaats kun je rustig een biertje drinken, de bars hebben wat meer actie (nooit geweten dat je er ook balonnen mee stuk kan schieten).

Het schijnt dat Ayuthaya (de Oude Stad, 85km van Bangkok) ook waanzinnig is, maar ben er zelf (nog) noet geweest.

Fun and x's,

Mike