eerste dagen - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Annedit Jas - WaarBenJij.nu eerste dagen - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Annedit Jas - WaarBenJij.nu

eerste dagen

Door: Annedit

Blijf op de hoogte en volg Annedit

21 December 2010 | Zambia, Lusaka

Me1 maar 1 uur vertraging ben ik eindelijk uit nederland vertrokken. Ik moet yeggen, ik was het ook wel beu. Uit voorzorg was ik echt erg op tijd vetrokken met de trein, dus ik stond al om 1645 uur op schiphol, 4 uur voor vertrek. Dus ik was helemaal happy toen ik eindelijk in het vliegtuig zat. moest wel ongeveer 3 x gaan veryitten, of de tv deed het niet, of het geluid niet etc etc maar dat yijn natuurlijk maar minor problems natuurlijk, want heel schiphol zat vol met dronken engelsen die niet naar huis konden.

Na een overstap aangekomen op Ndola airport. echt briljant! het is een klein hutje op een landingsbaan. met ee speciale ingang voor international flights. Dan kom je bij een aantal mannetjes achter bureautjes die in je paspoort gaan kijken en stempelen. door naar de bagage claim ( 2 stappen verder) Dit was nog mooier, een schuifluik in de muur... en het karretje dat met de bagage kwam van het vliegtuig ging naast het luik staan... Uw bagage staat klaar op band 12 ha ha ha.

Na een rit van 3 uur eindelijk aangekomen op de plaats van bestemming : Chimfunschi. echt een park in de middle of nowhere. Mijn nieuwe vrienden voor 3 weken ontmoet; een francaise, een zwitserse en een engelse oma. Wel gezellig maar even wennen aan de vreemde tongvallen. frans engels klinkt toch iets anders... net alsof je de hele tijd allo allo zit te kijken.

Vandaag mijn rondleiding gehad. echt heel bijzonder Billy het nijlpaardje kreeg zijn flessen melk. heel bijzonder. heb hem nog niet kunnen aaien, maar heb goede hoop. heb mijn eerste chimps vast gehouden en ben al helemaal onderzorgt door mila, een aap die graag werkt als schoonheisspecialiste, ze zoekt afwijkende plekje en als ze een puistje vind dan knijpt ze het even uit... heel handig.

morgen moet ik echt aan de slag, dan gaat het feest echt beginnen. heb vandaag al een aantal dingen naar me toe gegooid gekregen, dus heb nog niet echt fans.

hou jullie op de hoogte.
x

• 22 December 2010 - 12:14

Marly:

Heerlijk verhaal weer annies!! Geniet ervan!!! liefs marly