laatste dagen - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Annedit Jas - WaarBenJij.nu laatste dagen - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Annedit Jas - WaarBenJij.nu

laatste dagen

Door: Annedit

Blijf op de hoogte en volg Annedit

05 Januari 2011 | Zambia, Lusaka

Nog even en dan ben ik weer thuis, moet zeggen ben ook wel klaar met "kamperen", de vliegen, en andere insekten. Als is het weer hier de afgelopen dagen heerlijk geweest, dus dat vind ik dan wel weer jammer.

Ik heb voor morgen voor de meiden hier en mijzelf een bush walk geregeld dus nog 1 keer echt hands on met de chimps.
Ik ga sommige chimps wel missen. Volgens Sherryl vind ik alleen de ondeugende beesten leuk.. maar ja daar valt tenminste iets mee te beleven. 2 dagen geleden is er savonds 1 ontsnapt, uit enclosure 3. Mijn wijk dus. Ze had op een of andere manier de schuif los gekregen, ondanks het hangslot en is er vandoor gegaan. Gister tijdens de lunch probeerde ze het weer, maar nu zat er naast een slot op de schuif een tweede slot aan de bovenkant van de deur... gelukkig, want ik had niet geweten wat ik moest doen. Weet ook nog steeds niet of ik ze recht in de ogen aan moet kijken of niet trouwens.. maar ja voorlichting is ook niet zo'n issue hier in afrika.

Ik heb wel nieuwe vrienden gemaakt Bobby laat zich tegenwoordig ook kroelen en hij bijt ook zachtjes op mijn vingers, gewoons speels, niet om op te eten. Het blijft een beetje tricky, maar ach, ik vertrouw hem wel. Als ie kwaad in de zin had gehad, had ie het al wel gedaan.

We zijn vandaag weer een bezem kwijt geraakt. Emma, het nieuwe meisje liet hem naast het hok staan.. je knippert 2 keer met je ogen en weg is ie.. die beesten zijn echt razend snel. dus bzem is gesloopt helaas, wel grappig is dat bobby daarna met het restant van de bezem zijn kooi ging schoonmaken. dus dat is positief.

met een beetje geluk kan ik morgen nog wat foto's opladen van mijn bushwalk, als de chimps mijn camera niet jatten ( 3 wandelingen, 2 x een camera gejat ha h a ha)
heb zin in hollandse kost en een bruine boterham met kaas en een lekkere kop koffie, dus tijd om naar huis te gaan!

mam, fijn dat je me komt halen! neem je een trui voor me mee ;)
Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annedit

Actief sinds 18 Dec. 2009
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 134630

Voorgaande reizen:

16 December 2022 - 02 Januari 2023

Fietsend Vietnam door

17 December 2016 - 06 Januari 2017

Chili

21 December 2015 - 07 Januari 2016

Maya tempel Tour

21 December 2014 - 28 December 2014

Finland

22 December 2012 - 08 Januari 2013

Van Jakarta naar ubud

19 December 2010 - 08 Januari 2011

Chimpansees

19 December 2009 - 09 Januari 2010

Ik en mijn olifant

17 December 2007 - 11 Januari 2008

Leeuwen Temmen

Landen bezocht: