op naar het weeshuis - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Annedit Jas - WaarBenJij.nu op naar het weeshuis - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Annedit Jas - WaarBenJij.nu

op naar het weeshuis

Door: Annedit

Blijf op de hoogte en volg Annedit

01 Januari 2011 | Zambia, Lusaka

ik was even afgesloten van het internet. we hebben hier veel onweer in de avond en dan werkt natuurlijk niets hier.

afgelpen woensdag avond moesten we ineens uit logeren Bij sheila en Sylvia bij the orphanage. Sheila is degene die met dit project gestart is dus leek me super om die verhalen te horen. snel tasje gepakt en achter op de truck gesprongen want Billy woont daar ook.. dus tijd om nieuwe vrienden te maken.

we kwamen aan vlak voor het eten. kip met friet ut de magnetron... mmh jummie et huis was echt te erg... 3 handen met ieder een eigen bank een papagaai buiten de kooi die overal poept en geen stofzuiger te bekennen. Ja, ik hoor jullie denken, alsof mijn huishouden van Jan steen zo schoon en opgeruimd is.. ik zal je zeggen, ik kreeg de neiging om schoon te msken dus dat zegt genoeg.

de volgende dag op bush walk geweest, eindelijk een chimp in mij handen. echt briljant, 2 uur in het bos met 5 chimps. helaas was mijn camera niet mee, dus fotos volgen nog. aan het eind van de wandeling jatte een chim de camera.. echt heel grappig

de rest van de dag weinig gedaan.. heb me stierlijk verveeld, geen billy om mee te spelen. en het idee dat ik savonds weer dat huis in moest. er liepen zelfs ratten ron vanwege al het voer in de voilieres. een spin en mieren ala, maar ratten en kakkerlakken.. dat gaat me te ver. het huisje was gewoon vochtig en mijn matras ook. primitief gaan is leuk maar er zijn grenzen. toch in slaap gevallen. maar snel geneg weer wakker vanwege rumour op het dak. denk dat de ratten een feetje hadden daar want er werd flink om en neer gerend.om 4 uur!!!! begonnen de hanen elkaar te roepen, net als half 5, 5 uur en half 6.. je snapt ik was heel gezellig die dag.. mega ochtend humeur.

oh, het onweer start weer, dus ik vertel morgen wel hoe de rest van mijn verblijf was.
oh, gelukkig nieuw jaar nog.. was het bijna vergeten hier in de bush.
kus

  • 01 Januari 2011 - 20:53

    Sas:

    hela,
    eindelijk ook eens een bericht van mij, heb je wel al smsjes gestuurd maar denk niet dat die aankomen in de bush bush..
    als jij zegt dat je gaat schoonmaken nou dan moet het inderdaad wel heeeel erg zijn.
    Btw happy new year daar met als je chimps!
    Hier ook alles goed en zelfs een heel gezellig o&n gehad..ja ik vertel alles als je terug bent.

    Liefs sas

  • 02 Januari 2011 - 10:50

    Ans:

    Hola,
    Aangezien je toch niets te doen had, neem ik aan dat het huisje nu brands hoon is. Mocht je wel van de honden op de bank zitten? Hoe is de bonding met Billy afgelopen; kun je je hoofd al in zijn bek stoppen?
    Gisteren borrel in de straat bij de nieuwe overburen. Was gezellig.
    Geef nog even je vluchtnummer op, wel zo handig.
    Papa was blij met je bericht.
    Besos, die mama

  • 03 Januari 2011 - 12:08

    Lieselot:

    Happy 2011 en veel gezondheid, wijsheid en liefde voor t nieuwe jaar gewenst!!
    Wij hebben 't aan de Belgische kust gevierd, was heerlijk om aan het strand uit te waaien.

    Have fun laatste dagen met de chimps, en met Billy natuurlijk.

    tot zaterdag,
    Lies x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annedit

Actief sinds 18 Dec. 2009
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 134593

Voorgaande reizen:

16 December 2022 - 02 Januari 2023

Fietsend Vietnam door

17 December 2016 - 06 Januari 2017

Chili

21 December 2015 - 07 Januari 2016

Maya tempel Tour

21 December 2014 - 28 December 2014

Finland

22 December 2012 - 08 Januari 2013

Van Jakarta naar ubud

19 December 2010 - 08 Januari 2011

Chimpansees

19 December 2009 - 09 Januari 2010

Ik en mijn olifant

17 December 2007 - 11 Januari 2008

Leeuwen Temmen

Landen bezocht: