EHBO-er van de dag - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Annedit Jas - WaarBenJij.nu EHBO-er van de dag - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Annedit Jas - WaarBenJij.nu

EHBO-er van de dag

Door: Annedit

Blijf op de hoogte en volg Annedit

03 Januari 2011 | Zambia, Lusaka

Vandaag wel spannend verhaal. een chimp deed een poging om een oog uit te krabben bij Sherryl. is niet gelukt by the way, maar je weet ineens weer dat het wilde dieren zijn.

We waren klaar met voeren en wilde de chimps gaan loslaten toen 1 chimp ineens zelfstandig besloot om de schuifdeur , tussen 2 verblijven te openen. En zit zitten natuurlijk niet voor niets gescheiden van elkaar. Ik probeer de schuifdeur weer dicht te duwen, maar het lijkt net of er een chimp tussen zit. Wilde natuurlijk niet onnodig een hand of voet amputeren dus probeerde te kijken maar het lukte niet. Dus Sherryl ging polshoogte nemen en bam, ze gilt en stapt achteruit. wij gelijk naar buiten. Schade viel mee, 3 sneetjes onder haar oog en 1 op haar wang, maar 1 cm hoger en het was haar oog geweest.

lekker handig geen EHBO-kit bij ons. terwijl we de avond ervoor nog bedachten hoe stom het was dat we onze ehbo spullen op de kamer laten liggen, kans dat daar iets gebeurd is natuurlijk klein. maar goed wondjes schoon gemaakt en het lijkt goed te helen.

ben op zich wel blij dat mij nog niets is overkomen, als moet ik zeggen.. een klein krasje zou misschien geen kwaad kunnen want was me er echt niet meer van bewust dat het toch best gevaarlijke beesten zijn.

was vandaag weer bij enclosure 3 en 4. terug bij mijn schatje Jack. Hij herkende me gewoon hij kwam uit het bos aangelopen en keek naar me en toen ik riep kwam hij aan gerend en gingen we gelijk kiekeboe spelen ( ik verstop me achter een muurtje en hij komt zoeken en vv.heel intelligent spel)of we rennen op en neer langs de omheining waarbij hij met z'n voeten stampt en ik dus ook ( is tegenstander uitdagen)en met de handen op de grond slaan, nog meer uitdagen. en dan maakt hij 3 koprollen en kijkt naar mij zo van nu jij.... ja niet dus

een nieuwe spelletje. Ik stak mijn tong uit naar hem, schrok hij enorm van, viel gewoon van de richel. erg grappig natuurlijk. later weer gedaan. steeds dikke schik want hij bleef maar schrikken. in de middag zaten we weer bij het hekje en gaf hij me kusjes door het hekwerk. op mijn neus, mijn voorhoofd, vingers noem maar op. ik stond op het punt om te gaan, dus kom met mijn lippen naar het hek... steekt hij ineens zijn tong uit.. ieuw, een tongzoen van een chimp... dus nu schrok ik en stapte naar achter. en ik zweer je dat die kleine rat moest lachen.

  • 03 Januari 2011 - 21:18

    Mike:

    Hmmm, krijg een kleine Bokito-flashback.
    Nog even, en dan ben je Jack's little bitch, haha.
    Doe voorzichtig, je moet nog mee skiën, he!

    x

  • 03 Januari 2011 - 21:19

    Frederieke/Marianne:

    Hoi Annedit,
    We hebben genoten van je belevenissen. Geweldige om dit van zo dichtbij mee te kunnen maken. Geniet nog een paar dagen en veel dank voor het mogen meebeleven van je prachtige reportage. Alle beste wensen voor dit nieuwe jaar en een voorspoedige terugreis. Lieve groeten, F en M.

  • 04 Januari 2011 - 14:41

    Charlot:

    Hey Dit, Happy New Year.. haha, ik heb weer gelachen bij al je verhalen!! Ben benieuwd naar alle foto's en alle uitgebreide verhalen!! Tot snel in het koude nederlandje!

    ennuh, leer Jack niet te veel gekke dingen he! ;-)

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annedit

Actief sinds 18 Dec. 2009
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 134592

Voorgaande reizen:

16 December 2022 - 02 Januari 2023

Fietsend Vietnam door

17 December 2016 - 06 Januari 2017

Chili

21 December 2015 - 07 Januari 2016

Maya tempel Tour

21 December 2014 - 28 December 2014

Finland

22 December 2012 - 08 Januari 2013

Van Jakarta naar ubud

19 December 2010 - 08 Januari 2011

Chimpansees

19 December 2009 - 09 Januari 2010

Ik en mijn olifant

17 December 2007 - 11 Januari 2008

Leeuwen Temmen

Landen bezocht: