Jakarta en de groep - Reisverslag uit Ketopang, Indonesië van Annedit Jas - WaarBenJij.nu Jakarta en de groep - Reisverslag uit Ketopang, Indonesië van Annedit Jas - WaarBenJij.nu

Jakarta en de groep

Blijf op de hoogte en volg Annedit

23 December 2012 | Indonesië, Ketopang

Met twee uur vertraging kwam ik uiteindelijk aan in Jakarta. Vanavond om 19 uur komt de groep voor het eerst bij elkaar. Wel beetje vreemd heb het idee alsof het een soort grote blind date is. ( incl. De vraag wat moet ik aan). Het hotel is wel ok, maar ook niet meer dan dat.
Het was wel weer even wennen in zo'n stad als deze. Beetje bangkok-achtig met onwijs veel brommers, tuktuks en toeterende taxi's die maar niet snappen dat je ookal ben je toerist je ook gewoon kan lopen.
Ben vanmiddag naar Kota gelopen, het oude "hollandse" deel van jakarta. Had me een beetje verkeken op de afstand maar na 2 uur flink doorstappen was ik er dan eindelijk. Onderweg een aantal keer russisch roulette gespeeld met oversteken. Niet handig om te wandelen langs een doorgaande weg ;) Kennelijk nam ik op de terugweg zo'n risico dat halvewege het kruispunt oom agent me bij de arm nam en me in een taxi stopte ha ha ha.
In een park bij een of ander monument was ik de hit van de dag, ben denk ik met 5 gezinnen, twee babys en 3 groepen studenten op de foto geweest. De eerste begon en het hek was van de dam. En ik ben niet eens blond! Achteraf kwam ik er achter dat het monument stond voor de onafhankelijkheid van indonesie tov NL. Wel beetje vreemd dus ;)
Kota was enorme vergane glorie, het oude stadhuis stond in de steigers om over de andere gebouwen maar te zwijgen. Het is duidelijk dat Nederland hier ooit heel belangrijk was, maar dat daar nu helemaal niets van over is

Ik was net voor de tropische verfrissende regen ( lees enorme hoosbui) weer binnen, met een eerste souvenier, een leuk batikshirt dat ik kreeg omdat ik mee heb gewerkt aan een interview van wat studenten.
Goed, ik ga mijn haar in de krullers zetten en een leuk outfitje uit de rugzak toveren om een goede eerste indruk te maken. Ik laat zo nog wel even weten hoe de groep is

X

Goed, de groep..... We zijn met z'n 11-en, eentje is er nog niet dus dat is nog even afwachten.... En de rest.....gelukkig heb ik een cursus gehad waar ik geleerd heb om niet gelijk te oordelen over dingen/mensen .... Maar helaas lukt me dat niet altijd. ;)
Er zijn twee stelletjes, beide canadees. Het ene stel is ok, erg rustig beetje geitenwollensok, milieuvriendelijk enzo ( wat trouwens een speerpunt is van deze reisorganisatie, had ik een beetje gemist op de site maar groen is kennelijk het nieuwe zwart...) heb namen niet helemaal meegekregen
Het andere stel is een ouder echtpaar Bob en Juba en hij begon al met: ik ben Bob en ik maak veel leuke grappen.... Yeah right....
Er is nog een wat oudere vrouw, jaar of 65, uit australie, heel lief , maar niet iemand die het licht uit heeft gevonden zeg maar.
Een zwitserse met een onuitspreekbare naam, wel gezellig. Een duitse, Kath, ook wel lachen. Jimmy, Een knul van een jaar of 25 uit engeland, die 4 maanden vrij heeft genomen van werk om te reizen. Wel cool dat het kan en dat je het dan ook doet. En Mike Een amerikaan uit LA, echt prototype, te witte tanden etc.
En natuurlijk onze lokale gids, af en toe niet te verstaan, laat staan te begrijpen, maar hij doet zijn best met de geijkte grapjes waar Bob dan natuurlijk weer overheen gaat, heel voorspelbaar ;)
Maar dit was slechts de eerste indruk, morgen vroeg op om de trein naar Bandung te pakken, ben erg benieuwd! Blij om weg te gaan uit deze overvolle stad.
ik ga nu mijn jetlag wegslapen, viel tijdens het eten namelijk al bijna in slaap( ja idd, ook een lekkere eerste indruk heb ik achtergelaten ha ha ha)
Ik hou jullie op de hoogte

  • 23 December 2012 - 17:50

    Dirk:

    Ik lees dit toevallig. Ik woon al dertig jaar in Indonesie. Je zal overal gefotografeerd worden, ze zijn gek op blanke vrouwen.
    Op Bali niet, want daar is men gewoon aan toeristen.

  • 23 December 2012 - 17:50

    Dirk:

    Ik lees dit toevallig. Ik woon al dertig jaar in Indonesie. Je zal overal gefotografeerd worden, ze zijn gek op blanke vrouwen.
    Op Bali niet, want daar is men gewoon aan toeristen.

  • 24 December 2012 - 10:22

    Kevin:

    Ook lastig voor jou.....niet gelijk te oordelen over iemand! Het wordt nog een leerzame vakantie ook dus! haha
    Geniet er lekker van!!

  • 24 December 2012 - 10:53

    Marieke:

    Hey Annedit,

    Klinkt als een gemeleerd gezelschap ;) Hopelijk komt de curus goed van pas ;)

    Heel veel plezier in ieder geval!

    Groetjes, Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ketopang

Annedit

Actief sinds 18 Dec. 2009
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 134629

Voorgaande reizen:

16 December 2022 - 02 Januari 2023

Fietsend Vietnam door

17 December 2016 - 06 Januari 2017

Chili

21 December 2015 - 07 Januari 2016

Maya tempel Tour

21 December 2014 - 28 December 2014

Finland

22 December 2012 - 08 Januari 2013

Van Jakarta naar ubud

19 December 2010 - 08 Januari 2011

Chimpansees

19 December 2009 - 09 Januari 2010

Ik en mijn olifant

17 December 2007 - 11 Januari 2008

Leeuwen Temmen

Landen bezocht: