Pattaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annedit Jas - WaarBenJij.nu Pattaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annedit Jas - WaarBenJij.nu

Pattaya

Door: Annedit

Blijf op de hoogte en volg Annedit

28 December 2009 | Thailand, Bangkok

Hi,
Op zondag had ik een dagje vrij van de olifanten dus ik ben gister met mijn nieuw ehuisgenoot naar pattaya geweest. Het was natuurlijk wel even wennen, een huisgenoot in mijn mansion, voortaan geen voeten meer op tafel, deur weer dicht doen van de badkamer etc etc etc. Toen Yvonne zaterdag aankwam schrok ik wel een beetje, echt een dame ( 48) in een zomerjurk met een truitje om haar schouders ( ik snap niet hoe mensen zo netjes uit een vliegtuig komen na een vlucht van 10 uur... ik zie er altijd uit alsof ik een week op reis ben zonder schone kleren, maar dit juffie kwam spik en span uit het vliegtuig) Yvonne kon mee naar bangkok maar wilde niet echt dus ik zei ( meer uit beleefdheid dan gemeend) " of je kan met mij mee naar Pattaya" Ze vroeg wat mijn plan was en ik zei: ik stap op de bus en de rest zie ik dan wel... ( beetje ontmoedigingsbeleid) maar daar trapte ze niet in, ze ging graag mee... Damn... maar zaterdag avond in huis nog wat zitten praten en ze is heel gezellig en niet zo'n tutje als ik dacht. Dus wij zondag op pad. Ze hebben een heel grappig systeem hier met een soort pick-up trucks de witte rijden zeg maar van noord naar zuid en vv. De blauwe, bruine en groene rijden in de verschillende dorpen van oost naar west en vv. Het leek mij wel geinig om met zo'n wagentje te gaan. Tot er gewoon een touringcar stopt en er een mannetje uit komt die vraagt of we naar pattaya willen voor 20 bath...Oh, ok... (ik weet wel dat je nooit bij vreemden moet in stappen mam, maar wat kan er mis gaan met een touringcar)Anyway, we zijn veilig in pattaya aangekomen en ook redelijk snel.

pattaya staat bekend als sex capitol of the world. Yvonne en ik hebben onze ogen uit gekeken naar de hoeveelheid dikke, overjarige, lelijke single europeanen ( je snapt het al... heb niets leuks ontmoet) die met een dikke portemonee op tafel zich omringen met thaise vrouwen. Ik heb echt met een open mond door de stad gelopen. We waren te vroeg om lady-boys te zien, maar we gaan zeker nog een keer terug in de avond om echt geshockeerd te worden.. we vonden het al erg om 11 uur s'ochtends, ik denk dat ik om 8 uur 's avonds helemaal met mijn mond open loop. Overal "short-stay hotels" in de zin van een uur... echt heel bizar. Wij hebben maar bedacht dat al die mannen denken dat ze richard gere zijn in pretty woman..

Maar we hebben ook nog mooie tempels gezien en een markt, waar wij heel bleu dachten dat het standje een soort dierenwinkel was want ze haden schildpadden, padden en krabben en ook kartonnen doosjes om ze in mee te nemen, maar ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat iemand een krab als huisdier heeft...heb weer mooie fotos gemaakt van varkens koppen op een schaaltje etc etc, maar internet is te traag vandaag om iets te uploaden.

het was een beetje onwennig om vandaag weer op mijn mammoet te zitten, flikkerde er ook bijna af toen ze schrok van een kip die uit de bosjes kwam gestoven waar zij net aan het eten was... olifanten kunnen water ruiken op 9 km afstand... dan ruik je die kip ook wel toch, op 1 meter afstand.
ben inmiddels zo ver dat ik de bananen gewoon in haar mond stop, ipv via haar slurf en manny vind dat prima ;)

Ik ga morgen les geven op school. Ik geef nu mijn Mahout engelse les en dat gaat erg langzaam, we hebben hele gesprekken, ik in het engels en hij in het thai en allebei glimlachen en knikken we... en we begrijpen elkaar voor geen meter ha ha ha. Hij kan nu zeggen dat hij geen engels spreekt ( goed begin vond ik) Zijn kleinkinderen spreken een beetje engels en laten me de hele dag ballonnen opblazen die ik heb meegenomen ( leek zo'n leuk idee, mar ze willen niet dat ik er een knoopje in leg, ze willen de lucht laten ontsnappen zodat dat ding alle kant op vliegt ergens op de grond valt en dan mag ik dat ding weer in mijn mond stoppen... ja, mijn immuun systeem zal inmiddels wel ijzersterk zijn.

Dat is wel grappig aan leven in een primitieve omgeving (en dan bedoel ik het kamp, niet mijn mansion)waar je de eerste dagen nog gruwelt van de omstandigheden, na een week kijk je nergens meer van op en aai je alle zwerfhonden alsof ze heel schoon zijn... denk ook niet dat mijn voeten ooit nog schoon worden ha ha ha.

morgen za ik even laten weten hoe het juf jas is vergaan op school ;)
X

  • 28 December 2009 - 12:42

    Kevin:

    Volgens mij is Pattaya toch ook het eindstation geweest van onze vriend John Mieremet?? ;-)

    Kijk maar goed uit daar dan!

    In afwachting hoe juf Jas het is vergaan op school...

    Gr. Kevin

  • 29 December 2009 - 15:17

    Mama:

    Lieve Plij,

    Zit je met je blote kaki kaki op Manny?
    Heb je haar al een moderne coupe gegeven? Vlecht wat armbandjes voor Baba en Dickie.
    Liefs, Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Ik en mijn olifant

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2010

" where you from?"

07 Januari 2010

Shoppen of bidden

06 Januari 2010

wat een stad

06 Januari 2010

afscheid van mijn mammoet

04 Januari 2010

Feestjes en vakantie
Annedit

Actief sinds 18 Dec. 2009
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 134595

Voorgaande reizen:

16 December 2022 - 02 Januari 2023

Fietsend Vietnam door

17 December 2016 - 06 Januari 2017

Chili

21 December 2015 - 07 Januari 2016

Maya tempel Tour

21 December 2014 - 28 December 2014

Finland

22 December 2012 - 08 Januari 2013

Van Jakarta naar ubud

19 December 2010 - 08 Januari 2011

Chimpansees

19 December 2009 - 09 Januari 2010

Ik en mijn olifant

17 December 2007 - 11 Januari 2008

Leeuwen Temmen

Landen bezocht: