Hoogmoed komt voor...... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annedit Jas - WaarBenJij.nu Hoogmoed komt voor...... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annedit Jas - WaarBenJij.nu

Hoogmoed komt voor......

Door: Annedit

Blijf op de hoogte en volg Annedit

25 December 2009 | Thailand, Bangkok

Oh, heb weer zoveel te vertellen, geen idee waar ik moet beginnen. Ok Natuurlijk eerst allemaal een fijne kerst gewenst. Moet heel eerlijk zeggen dat dat een beetje langs me heen gaat hier. Buiten het feit dat de 2 kids uit het engelse gezin natuurlijk hun Xmas stocking op hebben gehangen en ik de hele middag heb gespeeld met kleine harry potter figuurtjes ;)

Eerst maar even mijn vorderingen met " Manny" ( ja mam, die uit Ice age) Ben inmiddels zo op mijn gemak op haar rug dat ik lig te zonnen, achterste voren zit en heb ook mooie vlechtjes gemaakt. Ik kan zelf op en af klimmen via haar poot en dan trek ik me aan haar oor omhoog.....kan geen kwaad volgens mijn mahout( foto's zijn niet heel elegant trouwens). Ik dacht echt dat het me zou gaan vervelen, iedere keer op die olifant zitten, maar het heeft echt iets heel relaxed. Vind het telkens weer jammer als ik haar moet parkeren ( Mahout heeft een soort carpoort voor zijn hutje, maar dan voor een olifant)Soms denk ik echt dat ze luistert maar feitelijk ben ik natuurlijk maar mahout voor de fop en luistert ze alleen naar hem.

het gaat zo soepel dat ik echt op moet letten, lag gister namelijk bijna op haar rug te tukken, en dan denk ik wel dat ik binnenkort op de grond lig... maar so far so good.

Naast mijn Oli meer nieuwe vrienden gemaakt; het stikt hier van de (zwerf)honden en er zitten echt zulke leuke tussen. Brown puppy ( waarom moeilijk doen over een naam) is mijn favo pup. van mijn andere vrienden heb ik nog geen foto's maar dat komt.

Heb een nachtje doorgebracht op het kamp. Man wat maken die olifanten een herrie snachts... heb echt geen oog dicht gedaan, olifanten, krekels, huilende babies... geen wonder dat ik overdag op mijn mamoet in slaap val. Maar je gaat wel weer andere dingen waarderen als je hebt gekampeerd... warm water, eten waarvan je weet wat het is... ( oh, het bier bleek wel bier te zijn wat ik had gekocht, chips was gefrituurd zeewier... stonk een beetje naar visvoer maar was wel lekker, heb wel inmiddels thaise chips gevonden)

heb nog wel wat moeite met de thaise cultuur.. het gaat allemaal erg langzaam en het plan veranderd 100 keer per dag. maar het wordt altijd gebracht als een soort statement gevolgd door " if you wish" alsof je een keus hebt... Denk wel dat ik me vandaag een beetje " on-thais" zeg maar koloniaal gedragen heb. We gingen bomen planten en weer veranderde het plan 10 keer, maar ook de afstanden tussen de bomen de hoeveelheid water en steeds stond en 3 man om 1 stekje en gingen we met de snelheid van een slak... je raad het al, heb ff een systeempje gebouwd, schepjes en gietertjes uitgedeeld... opstellen in rijen van 3 graag... jij schept, jij plant, jij giet en klaar... heb wrs wel tegen wat schenen geschopt.. maar het werk was in ieder geval klaar ha ha ha...


  • 27 December 2009 - 10:28

    Mike:

    Hey A'dit,

    Zoooo herkenbaar, zowel jij als de Thai met de snelheid van werken :-)!
    Lekker boeien, cheap labour and all. Wel goed geimplementeerd (met de botte bijl),
    krijg een kleine flashback... Iets met PDP, haha.

    Nog een tip: pas op de Thaise Mehkong whiskey, serious headache, speciaal in grote hoeveelheden. :-(
    (Als je daar nog niet achter was tenminste).

    Have fun,

    x, Mike

  • 27 December 2009 - 20:09

    Charlot:

    Hey Annedit,

    Super cool dit!! Echt gaaf die foto dat je via de poot op de olifant klimt.. Volgens mij een master ervaring. Ben benieuwd naar alle foto's!!

    Geniet nog maar even van Manny!

    X Charlot

  • 29 December 2009 - 12:51

    Aunt:

    hahahaha, de Jassen-techniek in actie!;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Ik en mijn olifant

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2010

" where you from?"

07 Januari 2010

Shoppen of bidden

06 Januari 2010

wat een stad

06 Januari 2010

afscheid van mijn mammoet

04 Januari 2010

Feestjes en vakantie
Annedit

Actief sinds 18 Dec. 2009
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 134720

Voorgaande reizen:

16 December 2022 - 02 Januari 2023

Fietsend Vietnam door

17 December 2016 - 06 Januari 2017

Chili

21 December 2015 - 07 Januari 2016

Maya tempel Tour

21 December 2014 - 28 December 2014

Finland

22 December 2012 - 08 Januari 2013

Van Jakarta naar ubud

19 December 2010 - 08 Januari 2011

Chimpansees

19 December 2009 - 09 Januari 2010

Ik en mijn olifant

17 December 2007 - 11 Januari 2008

Leeuwen Temmen

Landen bezocht: