Feestjes en vakantie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annedit Jas - WaarBenJij.nu Feestjes en vakantie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annedit Jas - WaarBenJij.nu

Feestjes en vakantie

Door: Annedit

Blijf op de hoogte en volg Annedit

04 Januari 2010 | Thailand, Bangkok

pffh, Oud en nieuw is echt een feest, het eindigd allemaal wel op tijd, want ze moeten vroeg op om gras te snijden voor hun olifant, maar hier vieren ze zowel 31 dec als 1 januari. het begint vroeg, er is erg veel eten en drinken en er wordt gedanst op thaise muziek. Ik heb ooit ergens een filmpje gezien van traditionele thaise dansen dus ging er vanuit dat ze heel sierlijk zouden dansen, maar het is meer een ongecontroleerd gespring dan iets anders. heb dit keer niet op een tafel gedanst maar wel leuk meegedaan. Er werd flink over gekletst in het kamp, want mijn mahout was niet op het feestje maar wist de volgende ochtend vroeg al wel dat ik heb staan dansen...

Op een gegeven moment werd er een TV buiten gezet en gaat er een DVd in van de thaise Juilo iglesias en de rest van de avond klonk het alsof het zelfde liedje op repeat stond.. beetje wennen die thaise wereld hits. Soms draaide ze een liedje voor ons ( fralang; buitenlanders) maar dat was dan bijna onherkenbaar geremixt erg grappig.
1 januari deden we een soort secret santa, met cadeautjes en gelukkig weer dezelfde dvd, ik zweer je nog 1 feestje en ik kan meezingen.

Zaterdag ben ik met Yvonne het dorp ingelopen, we moesten wat inkopen doen want we gingen zondag naar een eiland voor een eendaagse vakantie. Yvonne wilde graag zo'n kokertje hebben waar je je geld in kan doen als je gaat zwemmen, zodat je het mee kan nemen ipv in je tas laten. Uiteindelijk een fishing & scubadive shop gevonden, dus wij uitleggen wat we wilden, heb het nog getekend maar geen succes. Dus de winkeljuf belt een vriendin die een beetje engels spreekt. aan haar uitgelegd wat we wilden, " you wait, i give husband..." ok, nog een keer uitgelegd wat we wilden en toen kwam het verlossende antwoord: yes I understand... dus ik geef de telefoon aan de winkeljuf en die praat even begint te lachen. Vervolgens pakt ze de portemonaie van Yvonne, doet die in een plastic zakje elastiekje erom en klaar ha ha ha, je had onze gezichten moeten zien. Toen Yvonne probeerde het elastiekje los te maken zei ze: " No charge" het was zo grappig.

vervolgens naar het tempel gegaan waar boven op de berg een buddha staat. beetje voorzichting foto's maken. Ik zei nog; ze sturen ons wel weg als het niet mag, twee tellen later staat er een monnik naast ons in zijn oranje jurkje die gebaard no picture en vraagt ons om mee te komen. Voor we het weten staan we voor een ander gebouw met 5 beelden en gebaard hij at we daar wierrook, en bloemen kunnen kopen. Dus, gewapend met een kaarsje, wierrook, bloemmen en een soort goud papier gan we de tempel in. We zijn wat lacherig want we hebben echt geen idee wat we moeten doen. dus kaarsje aan, wierrook aan, even bidden met bloemen in je hand en dan de bloemen op de offerschaal ( tot zover vind ik het nog echt wel logisch klinken) toen moesten we ons bladgoud op de beelden plakken ( de zaten al helemaal onder, dus leek ons ook logisch) wat een irritant spul is dat zeg, voor ik het wist zat al dat goud aan mijn vingers geplakt en moest ik dus mijn vingers afvegen aan buddha, niet heel respectvol. Dus ik sta daar het goud van mijn vingers te plukken en op het beeld te plakken, loopt ineens heel de tent vol! geen idee waar ze ineens vandaan kwamen maar het leek alsof de mis ging beginnen. Dus ik denk: wegwezen, draai me om, realiseer me dat je nooit je rug naar buddha mag keren dus drai weer terug en probeer achteruitlopend mijn weg te vinden naar de uitgang. Begint er weer een monnik te gebaren... oh ik doe het echt weer helemaal fout hier... zegt gelukkig een local " you sit" ervolgens krijg ik van de monnik wat holy water over mijn hoofd gesproeid, dus ik ben zonde vrij het nieuwe jaar in gegaan ;)

Toen wilde we naar de buddha op de berg, toch eerst maar even vragen, ja hoor, no problem. zijn we halverwege de rap moeten we terugkomen.. ik dacht nog Make up your mind, het mocht van die andere vent in een oranje jurk... maar nee, we moesten een stok meenemen en op alle bellen die we onderweg tegenkwamen slaan, dan weet buddha dat je eraan komt...boven gekomen hebben we maar weer even op het matje gezeten om respect te tonen, sta ik op, is er een soort verfschaafsel uitgestrooid over het matje, heel mijn benen en voeten onder de blauwe en groene verf... maar is dit nu een goed teken of niet? ben ik nu betrapt op iets wat niet mag en moet ik het eraf vegen of juist laten zitten om te laten zien hoe vroom ik ben... keuzes keuzes... als je de trap afloopt moet je dan ook op de bel slaan of niet... nog meer keuzes... we hadden geen idee dus maar polderen, de verf voor de helft van mijn benen en voeten gehaald en op 1 bel geslagen...braaf wat kleingeld in de donatie box gedaan en het zal wel goed zijn. we zijn wel gelijk weg gegaan ha haha ha.

Gister naar Koh samet geweest, wel een beetje toeristen eiland, maar we wilde ook wel eens naar een mooi strand, een soort vakantie van het werken met de olifant. Dus meet een haffeltje russen worden we op een omgebouwde vissersboot gezet ( net een stel bootvluchtelingen, zo vol zat het bootje, alleen dan duur gekleed ;)
Anyways, op het eiland aangekomen was het stand van aankomst echt vreselijk toeristisch, dus we hebben een taxi gepakt naar het stand het verste weg van de pier. Dat was super, lekkere ligstoeltjes, boekje lezen in de hangmat, snorkelen en vooral relaxen. Vond het jammer dat we weer terug moesten.

heb gelukkig vandaag een hotel weten te boeken voor Bangkok ( had nog niets, dus werd langzaam zenuwachtig) een simpel hotelletje midden in de oude stad, op loopafstand van het paleis. ben benieuwd. Maar goed nog 1,5 dag olifant en dan zit het erop. Gek idee om niet meer iedere dag op mijn olifnt te liggen maar ook wel spannend om in mijn eentje die stad te verkennen. Moet nog maar even snel de gids lezen over bangkok wanders weet ik niet waar ik heen moet.

het gerucht gaat dat er morgen weer een feestje is... hopen dat iemand een nieuwe dvd heeft gekregen voor nieuwjaar ;)

Kus

  • 04 Januari 2010 - 09:33

    Noes:

    Hoi Annedit,
    Heb met veel plezier je verslagen gelezen, wat een leuke vakantie. Nog even en je komt alweer terug. Voor jou uiteraard de allerbeste wensen voor 2010!
    Tot gauw.

    Gr. Noes

  • 04 Januari 2010 - 10:09

    Lieselot:

    hi Anne,

    veel gezondheid, liefde en gezelligeheid voor 2010 gewenst! Nu je bent afgestudeerd kunnen we tussen al jouw vakanties door weer gaan borrelen ;-)

    Liep wat achter met lezen dus heb net heerlijk genoten van al je reisverslagen. Veel plezier in Bangkok, tot snel!

    x Lies

  • 04 Januari 2010 - 10:57

    Kevin:

    Hey Annedit,

    De beste wensen voor het nieuwe jaar voor jou!
    Als je nu in 2010 gewoon geen zonden begaat, hoef je eind dit jaar ook geen holy water over je hoofd te krijgen! :D

    En allemaal feestjes.....daar hou jij toch niet van?!

    Gr. Kevin

  • 04 Januari 2010 - 12:56

    Nanda:

    Ha Annedit,

    Een heel goed 2010 gewenst! Superleuk om je verhalen te lezen.
    Veel plezier in Bangkok.

    groet, Nanda

  • 05 Januari 2010 - 14:30

    Susanne:

    He Annedit,
    Allereerst natuurlijk het allerbeste voor het komende jaar! Blijft geweldig om je verhalen te lezen. Zijn je ballonnen er inmiddels doorheen?
    Geniet nog lekker even van al het moois wat Thailand te bieden heeft en vooral nog even niet aan maandag denken ;-)
    Enjoy!
    Greetz Suus

  • 05 Januari 2010 - 15:40

    Caren:

    happy new year Anne!! leuke verhalen zeg.
    Bijna weer terug dus dan snel afspreken voor een real time verslag.

    geniet nog heel even
    xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Ik en mijn olifant

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2010

" where you from?"

07 Januari 2010

Shoppen of bidden

06 Januari 2010

wat een stad

06 Januari 2010

afscheid van mijn mammoet

04 Januari 2010

Feestjes en vakantie
Annedit

Actief sinds 18 Dec. 2009
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 134586

Voorgaande reizen:

16 December 2022 - 02 Januari 2023

Fietsend Vietnam door

17 December 2016 - 06 Januari 2017

Chili

21 December 2015 - 07 Januari 2016

Maya tempel Tour

21 December 2014 - 28 December 2014

Finland

22 December 2012 - 08 Januari 2013

Van Jakarta naar ubud

19 December 2010 - 08 Januari 2011

Chimpansees

19 December 2009 - 09 Januari 2010

Ik en mijn olifant

17 December 2007 - 11 Januari 2008

Leeuwen Temmen

Landen bezocht: