Criminelen en terroristen - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Annedit Jas - WaarBenJij.nu Criminelen en terroristen - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Annedit Jas - WaarBenJij.nu

Criminelen en terroristen

Door: Annedit

Blijf op de hoogte en volg Annedit

23 December 2010 | Zambia, Lusaka

HI,
het afrikaanse leven begint eindelijk een beetje te wennen. Man wat gaat alles hier langzaam.... over 1 ding doen ze al eeuwen, en ze snappen niet dat ik graag met meer dingen tegelijkertijd bezg ben.. gekke hollanders ;)

Ik heb deze week "dienst" bij enclosure 3 en 4. In iedere enclosure zitten 13-14 chimps en dan zitten er nog een aantal vast in hokken. Ik was een beetje teleurgesteld de eerste dag, ik dacht namelijk dat ik ook in de enclosure mocht en gezellig mocht spelen met de apen. maar helaas, alle bandieten, criminelen en terroristen zitten in enclosure 3 en 4. Zo moet je continue opletten. Roxy, een vrouwtje van een jaar of 20 heeft hele lange armen en grijpt en knijpt je als je langs loopt.
Ik dacht nog dat die beesten me wel zouden herkennen als enorme dierenvriend en dat we gelijk een band zou hebben, nou niets is minder waar.

een stuk of 5 mannetjes hebben wel een enorme band met mijn rubber laarzen. Die winden ze enorm op. ze maken een soort kussend geluid als ik langs loop dan willen ze dat ik mijn laars tegen het hek zet en voelen ze met 2 handen aan mijn laars, terwijl ze met hun poot zich zelf bevredigen... ja ik snap wel dat er kerels jaloers zijn nu, zo'n extra handje kan handig zijn... maar in dit geval is het vaak na 5 sec over en walgekijk genoeg likken ze dan zelf op wat ze geproduceert hebben... is dat nou die 2% die we verschillen in DNA?

Er zijn een aantal apen die altijd binnen zijn, zoals Bobby, die heeft de Alfa male Commander uitgedaagt en vervolren. Hij moet nu binnen blijven om aan te sterken want Commander heeft hem flink toegetakeld. een half oor eraf en wonden op zijn handen en poten. Maar Bobby is een schatje en ik kan het eten zo aan hem geven. net als Siphone, die is erg dol op mijn rubber laarzen, maar nu ook op mijn timbarlands. hij kan de veters helemaal los halen en ik heb 1 keer voorgedaan hoe ze weer terug moeten en daar kan hij zich ook leuk mee vermaken. en ik sta daar dan te staan met 1 been in de lucht.

Bij 3&4 loopt ook een aapje los, Chrissy. Die gaat er vandaar met alles wat je laat slingeren, vandaag een hele achtervolging gehad om mijn schep terug te krijgen. Uiteindelijk laat ze zich omkopen met wat limonade. sinds dien komt ze naar me toe en klimt ze in mijn armen, echt erg grappig.. maar als ze genoeg heeft van het kroelen klauwt ze zich een weg naar de grond.. iets minder lachen.

Als ik aan kom lopen met het eten dan gaan ze echt helemaal los.. geluid is dan bijna niet meer te harden. We halen namelijk alle chimps binnen om ze te voeren, dan weten we in ieder geval dat iedereen zijn deel heeft gehad.Nou, dan heb ik ineens 27 fans...allemaal steken ze dan hun handen door het gaas en dan ga ik gooien, echt een leuk spel en je moet goed opletten want als ze met meer in een kooi zitten moet ook iedereen wat krijgen. Er is een klein aapje Jack, van 2 jaar. die voer ik altijd stiekem, anders wordt al zijn eten afgepakt, heel sneu om hem dan te horen piepen.

Voor de rest ben ik een beetje aan het opruimen, vandaag een terrasje gebouwd en een beetje aan het lummelen, want als je een terras hebt gebouwd hoef je namelijk de rest van de dag niets meer te doen want je hebt al zoooo hard gewerkt ???!!??

Morgen gaan we de stad in om inkopen te doen voor kerst.ben benieuwd!



  • 23 December 2010 - 19:22

    Jeannette :

    Hoi Marit
    Ik hoop niet ..
    als je lang met apen werkt dat er op gaat lijken ha ha !!
    tis best wennen he!
    lieverd we gaan je volgen hoor !!
    Fijne kerstdagen gewenst
    Geef jezelf en
    ontvang al het goede in 2011
    Dikke knuffel van
    Jeannette Hofstede

  • 24 December 2010 - 11:46

    Lieselot:

    Klinkt heerlijk die Afrikaanse luiheid;-) Geniet er maar van en Merry Xmas!

    x Lies

  • 28 December 2010 - 13:13

    Annelies:

    Ben toevallig je verslag aan het lezen.Mocht je dit toevallig lezen, wil je dan tegen Patrick Chambato (big Patrick, niet young Patrick))zeggen dat ik zijn brief vandaag gekregen heb.Helaas zal ik in maart niet terugkomen, ga weer naar limbe Wildlife Centre in Kameroen.Groetjes aan iedereen, hopelijk krijgt Chiffon wat extra aandacht van je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annedit

Actief sinds 18 Dec. 2009
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 134584

Voorgaande reizen:

16 December 2022 - 02 Januari 2023

Fietsend Vietnam door

17 December 2016 - 06 Januari 2017

Chili

21 December 2015 - 07 Januari 2016

Maya tempel Tour

21 December 2014 - 28 December 2014

Finland

22 December 2012 - 08 Januari 2013

Van Jakarta naar ubud

19 December 2010 - 08 Januari 2011

Chimpansees

19 December 2009 - 09 Januari 2010

Ik en mijn olifant

17 December 2007 - 11 Januari 2008

Leeuwen Temmen

Landen bezocht: