Warme douche.... eindelijk - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Annedit Jas - WaarBenJij.nu Warme douche.... eindelijk - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Annedit Jas - WaarBenJij.nu

Warme douche.... eindelijk

Door: Annedit

Blijf op de hoogte en volg Annedit

24 December 2010 | Zambia, Lusaka

ook hier is het kerst. Over 10 minuten hebben wij ons eerste diner, Tina, de engelse oma heeft voor ons een diner voor bereid met voor-, hoofd-, en nagerecht... christmas pudding mag natuurlijk niet ontbreken hier in de bush.

We zijn vandaag de stad in geweest om te shoppen. het leek wel of alles gratis was bij Shoprite ( kruising tussen c1000 en blokker) zo enorm druk, niet te doen gewoon. Ergens lekker geluncht en toen weer et de hobbel wagen terug. bijShoprite krijgen we ook altijd alle oude groente mee, dus op de terug weg zat ik tussen de beurse bananen, rottende kolen en druiven met schimmel.. vaak gestopt om bij lokale boeren nog wat mango en sweet potato te halen. Je bent echt een beyienswaardigheid als blanke ( vooral zo blank als ik ben)

Thuis gekomen had Albert, de terreinknecht een kampvuur gemaakt. toen kwam het briljante idee... vuur en koud water, dat maakt warm water! dus wij naar albert, kan dat vuur ook niet onder het water reservoir?? ja dat had ie eerder gedaan, toen het een keer bevroren was. Dus, Pyromaan als ik ben een mooi fikkie gebouwd onder het reservoir en toen maar wachten. Iets te lang gewacht, het water was echt kokend heet ha ha ha, maar ja kon natuurlijk ook moeilijk gaan klagen want het was mijn zogenaamde briljante idee.. hoe is dat spreekwaaord ookal weer.. wie zich brand moet op de blaren zitten..

anyways, fijne kerst, mijn turkey staat klaar.
Succes met de sneeuw.. en fijne kerst!

• 26 December 2010 - 12:15

Mike:

Hey A'dit,

Kleine succesjes :-))
    Fijne kerst vanuit het koude en witte NL.
    Liefs,
    Mike

• 26 December 2010 - 12:37

Ans :

Hoe was je Kerst, Plij? Nog lekker gegeten? Met een Engelse dame erbij moet dat zeker lukken. Diederik c.s. aten hier 's middags en zijn weer bijtijds weggegaan vanwege het weer. Hier is afgelopen nacht weer 4 cm gevallen. Oma geniet van je verhalen en zal ze zeker rondbazuinen in het "straatje". Breng haar morgen terug; ijs en weder dienende (om met haar woorden te spreken).
    Hoop dat je een keertje onder eeen warme douche kan staan. Besos, Mama